Roosad laigud


Teate ju küll, või noh, ma loodan, et te pigem siiski ei tea, mis tunne on võtta pesumasinast välja linane pitsiline pluus, mis enne masinasse minekut oli valge, aga masinast välja potsatades hoopis roosalaiguline. Kes ei tea, siis tunne on suhteliselt nukker, vähmalt minu puhul. Otseloomulikult tõmbasin selsamal nukrusehetkel pestud pesude seast välja lillad sukpüksid ja mõtlesin, kus ma küll viibisid kui ajusid jagati. Kurbust ja pettumust oli nii umbes paar minutit. Siis tuli leppimine. Meenutasin toredaid hetki, kui koos sai oldud, teineteisest rõõmu tuntud. Meil olid ilusad ajad! Õhkasin mõttes ja silmitsesin nukralt roosasid laike.
Leina lõpetuseks polnud muud kui kujutasin ette kuidas pluusi musta prügikotti asetan ja ilma igasuguse pidulikkuseta prügikonteinerisse heidan. Oli tore, aga nüüd, kahju küll – aidaaa!

Ja siis, vaat siis tuli ajurünnak. Mida teha, et võimatu teoks saaks ja pluus jälle kantavaks muutuks? Esimene öö istus pluus, nii nagu ta oli – “kena” roosalaiguline, kraanikausi kõrval ja kuivas ära. Mul ei tulnud ühtegi head mõtet pähe. Linane kangas, pits, sellist ei saa ju mingisse räigesse valgendajasse surada. Läheb kollaseks või ma ei tea, valgendaja sööb augud kangasse (?!). Hommikul panin pluusi veekaussi. Mõtlesin, et no las liguneb, lihtsalt tavalises puhtas vees, ega see halba ka ei tee.

Päeva jooksul sai roosa pluusi küsimuses telefonikõne otseloomulikult mu ema, seejärel uurisin tööl vanematelt ja kogenenumatelt, et mida säherduse traagilise õnnetusjuhtumi puhul ette võtta. Ausaltöeldes, ega keegi päris täpselt ei teadnud. Pigem arvati, et ega pluusist enam elulooma saa. Läheb mahakandmisele! Soovitati selle mõttega leppida ja nii nalja viluks näiteks valgendamist proovida.

Ja mida tegin mina. Ei, ma ei ostnud valgendajat. Võtsin pluusi veest välja. Lasin ära kuivada. Järgmine päev kõpsutasin koos pluusiga keemilisse puhastusse. Mitte et ma oleks arvanud, et pluusi tuleb keemiliselt puhastada, vaid lootsin head nõu saada. Kus siis veel kui mitte keemilises puhastuses on just nimelt selliste roosade laikude eksperdid. Seal ma siis olin, näitasin oma pluusi, rääkisin mis juhtus ja ootasin hüva nõu. Usute või mitte, aga ma sain seda. Praegu on mul täiesti lootusetu pluus säravvalge ja ripub kenasti kapis.

Pluusile andis uue elu vanish. Pluus istus kenasti kuus tundi vanishi ja vee lahuses. Tulemus oli superluks. Huvitav, kui ma vaataks telereklaame, kas ma oleks sellise variandi peale suutnud ise tulla?

2 thoughts on “Roosad laigud

  1. Kangesti tahaks teada mis asi on vanish (eesti vōi inglise keeles :). Mul nimelt üks kollakaks kiskunud karate gi, mida hädasti oleks valgeks vaja saada. Ette tänulik infi eest. Tom

Lisa kommentaar

