Kazuo Ishiguro “Ära lase mul minna”


Ara lase mul minna 220Järjekordne lektüür läbitud. Põhiliselt ikka seepärast, et olen aja täiesti maha võtnud. Tuleb hetk, kui mõtlen sellele nädalale tagasi ja ei suuda ära imestada, kuidas oli võimalik vaid leboskleda, jalutada, lugeda, magada, süüa arbuusi, vaarikaid, sidrunit ja ühte koma teist veel ning põhimõtteliselt mitte midagi teha. Ma isegi ei mõtle, mis toitu võiks vaaritada. Söök saab lihtsalt valmis ja ei ole muud kohustust kui seda kõhtu kühveldada. Kogu see krempel tundub isegi mulle endale praegu, kui sellele mõtlema hakata, üsna uskumatu… Esineb väga sageli kordi, kus ma ei pea nõusidki pesema. See on nüüd koht, kus ma hakkan veidi hullu põrsa nägu tehes itsitama, sest ebareaalsemaks tõenäoliselt ei anna minna.

Raamatust. Autor on sündinud Jaapanis, aga enamuse oma elust elanud Inglismaal. Pärjatud mitmete kirjandusauhindadega, olnud mitmel korral Bookeri auhinna nominent. Ka antud raamat originaalpealkirjaga “Never Let Me Go” on Bookeri nominent ja saanud kolm kirjandusauhinda. Nii. Tegemist teosega, mille puhul on hea, kui ei tea sisust mitte midagi märkimisväärset enne lugemahakkamist. Igal juhul köidab see sind endaga ja paneb mõtteid mõlgutama teatud piiride üle, inimlikkuse üle ja veel mõne asja üle, mida vast ei hakka siin ütlema, sest muidu rikuks kellegi lugemiselamuse. Järgmine muusikapala on seotud otsapidi loetud raamatuga. Nii palju veel vihjeks, et tegu pole armastusromaaniga. Raamatust on film ka olemas, valminud 2010. aastal selliste staaridega peaosades nagu Keira Knightley, Carey Mulligan, Andrew Garfield. Näidati seda meil PÖFF-il mõni aasta tagasi. Filmiandmebaas imdb.com-i külastajad hindavad seda lausa keskmise hindega 7,2. Kui filmi trailerit vaadata, siis see rikub lugemiselamuse, sest ütleb peaaegu et kõik ette ära, nii et ise teate, millega riskite. Ja ma jään muidugi selle juurde, et raamat on parem kui film ;)

2 thoughts on “Kazuo Ishiguro “Ära lase mul minna”

  1. See kipub ikka nii olema, et raamat on enamasti parem kui film. Üheks erandiks (vähemalt minu jaoks) on “Roheline miil”. Vaat sellest filmist sain kordades sügavama elamuse kui raamatust. Kindlasti mängis filmi puhul rolli see, et seal näitles terve ports minu lemmiknäitlejaid:)
    Aga ilusat ja rahulikku puhkust enne suuremat actionit!;)

    • Aitäh, Riina! :) See suur mittemidagitegemine lõpeb siiski kohe varsti ära. Mul on siin vaja enne suurt actionit igasugu asju korrastada ja korda ajada, pluss ma tegelikult väga pikalt ei suuda päris nii tühjalt lebotada nagu praegu :)

Lisa kommentaar

