Plaan


Nii. Võtan hoogu, et ennast käsile võtta, sest nagu ma lõpuks igasugu raamatuid- ja blogisidmööda surfates aru olen saanud, siis üllatus-üllatus lapsed ei kasvagi ise, neile tuleb peaaegu et kõike õpetada. Ei saa öelda, et tegemist oleks just labidaga pähe teadmisega, aga no ma nii lootsin ikkagi, et meie pisike tegelane oskab vähemalt ühte eluliselt olulist tegevust nö lambist st sünnib vastava oskusega või siis lihtsalt ükspäev (pigem varem kui hiljem) hakkab seda tegema ja kogu lugu, aga võta näpust. Jaaaaa, kaagutan jälle uneteemadel. Sorry, aga kui sul endal on unest vajaka või sind on oma toetajaks ja kaitsjaks välja valinud inimolend, kes näeb kurja vaeva tudumisega, siis on see teema sinu jaoks maailma kõige olulisem. Ehk siis – pean välja mõtlema plaani, kuidas Anni magama õpetada.

Ausaltöeldes, mida raskemaks meie probleem muutub, seda enam usun, et tegelikult oleks pidanud sellega tegelema kohe. Kohe kui Anni sündis. Mida varem alustad, seda valutumalt probleemidest üle saad või neid ei tekigi. Oleks tulnud läbi mõelda kuidas, millal ja miks. Mina muidugi olin täielik lammas ja mõtlesin, et kõik kujuneb ise kuidagi, kuidagi loomulikult. Võibolla kujunebki, neil kellel lihtsalt veab ja on suupäraselt tuduvad beebid, või neil, kellel on mingi müstiline intuitsioon, kes talitavad sisetunde järgi ja see tunne ei vea neid alt. Mul sellist müstilist sisetunnet pole. Näiteks kui ma poleks eelnevalt lugenud, et beebid võivad päeva ja öö segamini ajada, sest nad lihtsalt ei tea, mis on päev ja mis on öö ning neile tuleb see selgeks teha, siis võimalik, et mul oleks tulnud seegi probleem raskemini seljatada. Õnneks ei olnud vaja midagi seljatada, sest ma teadsin, kuidas sellist olukorda vältida. Kõik läks sujuvalt ehk loomulikult.

Võib ju alati mõelda, et küll kõik möödub, laps kasvab, see on teatud faas ja see saab kord läbi. Aga nagu ma nüüd olen lugenud, siis unega seotud küsimused ei pruugi nii lihtsalt laabuda. Võib minna aastaid, et uneprobleem saaks lahendatud, mõningatel juhtudel võib see teatud kujul lausa täiskasvanuikka kaasa tulla.

Nii et tuleb mõelda välja sõjaplaan, mis aitaks Annil magama jääda.

4 thoughts on “Plaan

  1. Mul üks sõbranna ütles, et teda päästis kiiktool. Lihtsam kui kussutamine, saad ise vähe riläksida ja beebidele pidi kõige rohkem meeldima ette-taha suunas liikumine (sarnaneb emaüsaga). Beebilausuja Tracy Hogg soovitab õrna seljale patsutamist südame rütmis- jälle meenutab beebile emakõhus olekut. https://www.youtube.com/watch?v=4edQ0t_XALo

  2. Kullakesed, igakord, kui siia lugema tulen, siis loodan, et Anni on otsustanud magama hakata, aga hoopis aina kasinamaks seda unekest paistab jääma. Meenub, et meil selle suurema piigaga oli see jant mingi aeg, et õhtune uni tuli minu kukil ehk siis mina all ja tema mul kõhu peal. See oli ainuke viginavaba tudumiskoht. Mälust on aga täielikult pühitud, et kuidas ta sellest faasist lõpuks oma voodisse jõudis. On Annil kunagi seda juhtunud, et ta ise lihtsalt ühel hetkel vajub magama?

    • Ei, sellist asja ei ole, et ta lihtsalt ise magama vajub. No kui turvahäll välja jätta, see peab muidugi autos olema ja auto peab sõitma ka ikka :)

      Ta on mul näiteks korra kõrval magama jäänud, kui mina ka vaikselt leban ja magamist teesklen, aga ta vajus maksimaalselt minutiks, siis raputas ennast üles. Ta enamasti võitleb une vastu. Ei tea miks :(

Lisa kommentaar

