Rambo vol2


Mäletan, kui siin mõni kuu tagasi sai kurdetud, et meil on pisipiiga unega probleeme. Praegu tagasi mõeldes, siis no mis probleeme meil ikka nii väga oli, tavaline beebi, kes ei hiilanud just erilise magamisoskusega, aga no tudus siiski. (Mitut postitust ma samamoodi olen juba alustanud? :) )
Titadel on sageli uinumisraskused, selles ei ole midagi erilist. Nooruke ilmakodanik ei taha tuttu jääda esimese 30 minutiga, kah asi, eks ole. Kusjuures, mäletan, et paari-kolmekuusena äratas Anni mind vaikse vääksuga ainult umbes kolm korda öösel. Ausaltöeldes, mul ei olnud hommikul erilist väsimustki. Aga oskasin ma seda toll ajal vääriliselt hinnata? No ei osanud noh. Salamisi sai küll aeg-ajalt, kui keegi küsis, kas saan piisavalt magada, mõeldud et pole väga hullu miskit, täitsa normaalne tunne on hommikul end üles ajada. Väga ei viitsinud, aga polnud üldsegi hullu tegelikult. Vaikselt lootsin, et asi saab ainult paremaks minna, nüüd  mõtlen küll teisiti… Küsijatele vastasin tookord pigem uduselt, et pole väga viga või et väsimust ikka on. No ei hakka ju igaks juhuks kohe hõiskama ka, eks. Palun väga, ei hõisanud, aga mis sest kasu oli, nüüd on siis käes.

Täna, kui alates kolmest öösel otsustas Anni igatunniste ärkamiste asemel hakata rinda nõudma 20 minuti tagant, oli mul kella neljaks tunne, et annan otsad. Minu meelest Anni vajab hädasti lutti, see aitaks teda unetsükleid vahetada, aga no ta ei tunnista neist ühtegi. Mis ei tähenda, et ma ei laseks homme Jaanil talle lutti ostma minna. Anni on kuuene ja meil pole enam sobivat lutitamismaterjali. Mingisugused olid, aga selgus, et ka luttidel on oma säilivusaeg, siit-sealt saadud pooleaastastele mõeldud lutid leidsid nüüd tee prügikasti. Hetkel oleme ilma ühegi katsetuseksemplarita.

Arvatavasti saab veelgi hullemaks minna. Tähendab – olen kindel, et saab. Kui ma julgeks pooligi neid mõtteid siia kirja panna, mis öistel ärkamistel peast läbi ujuvad, siis jah, saab minna sada korda hullemaks, aga ma olen juba praegu sageli üsnagi surnud olemisega ja kehvematel päevadel istun mustas augus, nii et loodetavasti siiski ei lähe, eks? Püüan lasta süngetel mõtetel kiiresti eemale hulpida. Mingi virvendus neist muidugi jääb ja Anni unede pärast tapvalt rutiinsetel päevadel need kummitavad mind.

Püüdsin siin möödunud nädalal Annit unetsükleid ületama saada. Ühes raamatus soovitati, et beebit tuleb jälgida ja kui ta üles ärkab, siis krapsti juures olla ja aidata tal kohe järgmisse tudutsüklisse saada, näiteks kussutades. Toas selline nali meil läbi ei läheks, aga õues küll. Terve nädala oli õnneks suhtkoht ilus ilm, ei mingeid sademeid, nii et kui Annil silm lahti läks ja muidugi kisa huulilt tõusis, võtsin ta sülle ja kussutasin. Minut või kaks ainult kulus, enamasti küll vaid mõni sekund, kui Anni tudus taas. Esimesel päeval tegime nii 2,5h õueund. See sisaldas siis 6 (!) kussutamist. Kõik päevad nii edukad ei olnud st saime vähem und. Kussutamiskordade arv õnneks vähenes ka.
Igastahes, seis on nüüd selline, et mitte midagi väga oluliselt pole muutunud. Anni ei ületa ikka ise unetsükleid. Oeh. Kui ilm vähegi lubab, püüan järgmisel nädalal sama asja. Pikemad uned õues, minu valvsa kullipilgu all.

Täna, kui Annit ööunne panin, (jaaa, unedega tegelen nüüd ainuisikuliselt mina, vähemalt viimased nädalad on see minu rida olnud, räigelt väsitav, aga hetkel olen sellel rindel osavaim ;) ) keeldusin talle rinda andmast st ta sai kogu protsessi jooksul ennast oksendamiseni täis pugida, aga ei mingit rinnaga magamajäämist. Mul on VAJA magada ja see meie olukorras eeldab, et tips ei lähe rinnaga tuttu. Jaan aitas ka. Jõudis pool tunnikest vahepeal aidata. Ilmselgelt Annile ei sobinud. Jaan andis loobumisvõidu. No vot siis. Jätkasin protsessi.

Kurat, lõpuks sain ta ikkagi tuttu! Mina sain ta tuttu! Ilma tissitamiseta! Olen ikka täiega Rambo!!! Metsikult hea tunne on!!! Ja neiu ei lõuanud. Absoluutselt! Mis kõik muidugi ei tähenda, et ma öösel magada saan. Aga see ei loe! Vähemalt hetkel mitte :)

 

 

Lisa kommentaar

