EMO ja luhtunud operatsioon


EMO-s käisime kuskil mõned nädalad tagasi, täpselt ei mäletagi enam millal, aeg lendab. Saaks ju telefonikõnede logi järgi aja kindlaks määrata, aga pole vast oluline.
Käisime silmakliiniku EMO-s Anniga. Neiul diagnoositi üsna pea pärast sündi pisarakanali ummistus, täiesti tavaline häda imikutel. Mitte et ma sellest enne kunagi kuulnud oleks, aga nüüd tean, et beebidel see üks väga levinud mure, mis reeglina saab korda aja jooksul (max kuuendal elukuul), nõudes õiget massaaši ja füsioloogilise lahusega puhastamist.

Noh, meil ei saanud 6. elukuuks miskit korda. Perearst näitas juba mitmeid kuid tagasi kuidas silma masseerida ja ütles, et ei saada meid veel silmaarstile. Silmaarst oleks kindlaks teinud, kas on vaja minna sondeerimisele st teha väike op.

Lõpuks sai mul mõõt täis. Anni on juba nii suur, et ta hakkab üsna tugevasti vastu, kui tema silma puhastada. See on ju ebameeldiv, kui keegi su nägemisaparaati käpib. Perearstile helistades selgus, et pean ikka ise silmaarstile aja panema, et mingit saatekirja või kiiremas korras arstilepääsemist ei ole. No tore. Helistasin siis lastepolikliinikusse ja soovisin arstiaega. Mida mulle vastati? Ei, mulle ei öeldud, millal oleks võimalik aega saada, mulle öeldi kohe, et aegu pole ja minu variant on minna kas silmapolikliiniku EMO-sse või püüda lastepolikliinikus elavas järjekorras arstile pääseda. Tänasin ja lõpetasin kõne. Järgmine päev helistasin uuesti ja uurisin igaks juhuks, et kui ma jätkuvalt tahan aega arstile saada, siis millal ikkagi esimene vaba aeg oleks. Öeldi et alles augustikuus ja kui ma sinna aega tahan pean esmaspäeval helistama, siis hakatakse augustisse aegu panema. Tere talv! Ja kui ma löögile ei pääse, siis on järgmine variant tohtrikülastuseks september ja sinna hakatakse aegu andma huvitav millal?!

Läksime EMO-sse. Kümme inimest oli enne meid järjekorras, registratuuris arvati, et tuleb oodata umbes kaks tundi kuni arstile pääseme. Tundus pikk ootamine ja seda veel koos beebiga, kes muutub peagi rahutuks ja tahab varsti magada, olgugi et ta viimast keeldub endale tunnistamast.

Läksime paari päeva pärast lastepolikliinikusse elavasse järjekorda. Arst määras silmarohu ja näitas kuidas silmale ÕIGESTI massaaši teha. Kurat! Olin vihane. Meie perearsti pihta muidugi. Too oli lausa minu silmal demonstreerinud kuidas massaaši teha, et ma tunneks kui tugevasti teha ja kuidas ja… No kuradi p****, ei olnud see üldsegi mitte selline massaaš, mida mulle silmaarst näitas.

Läksime koju silmatilkade ja uute teadmistega massaašist. Silmatilgakuuri tegin 7 päeva, nii nagu nõutud. Miskit ei paranenud. Käisime arsti juures kordusvisiidil. Uuriti ja arvati, et paneme sondeerimisaja kirja. Operatsiooniaeg sai kirja kuujagu hilisemaks ning ühtlasi kästi pumpavat massaaši edasi teha ja jätkata füsioloogilise lahusega puhastamist. Tegin nii nagu nõutud.

Eile helistasin arstile ja andsin teada, et me loobume opist :) Operatsioon oleks pidanud toimuma ülehomme. Silma ei tule enam mäda ja tuule käes vesiseks see sinine järveke ka enam ei lähe. Olen ülimalt rahul. Arst kõlas telefonis muhedalt. Tänas, et helistasin ja meie vestluse lõpetuseks ütles kuidagi ebaametlikult: “Olge tublid!”

Loodan, et silm püsib korras ja ei tule mingeid negatiivseid üllatusi :)

Aga perearsti plaanin ära vahetada.

P.S. Ma võiks Elu24 või Õhtulehte tööle minna eks ole, kui vaadata mu postituse pealkirja ;)
P.S.S. Meil on fotokas katki! :( Ei ühtki pilti juba nädalajagu või rohkem päevi.

One thought on “EMO ja luhtunud operatsioon

  1. Sinu postitus on küll tüüpiline kirjeldus eesti meditsiinisüsteemist. Ja siis kirjutatakse patroniseerivaid artikleid lehtedes, kuidas noored emad pisiasjadega EMO-sse pöörduvad. Ei pöörduks ju, kui nad teist lahendust näeksid. Imiku jaoks on kolm kuud arstiaega oodata terve igavik.

Lisa kommentaar

