Esimene magamapanek


Käisime möödunud nädalavahetusel Pärnus. Reisuvoodi oli Annikese jaoks kaasas. Tahtsin et esimene võõrasse voodisse magamapanek toimuks minu jaoks kõige mugavamas kohas. Mida vähem mina närvis olen, seda vähem on närvis pisipreili.
Saabumise päeval magas neiu ainult ühe korra, seda autosõidu ajal ja mitte ka kogu sõidu kestel, vaid kõigest mõned minutid üle tunni. No ma ei tea, Antšik ei taha põhimõtteliselt enam kuskil magada. Turvatoolis ka kohe kindlasti mitte, jõurab ja jaurab niisama. Kes tibinat reaalselt näinud, see raudselt ei usu, et ta võib päris korralikult märatseda, kui tuju tuleb ja no seda tuju ikka tuleb.
Lõunauinaku pakkumine toimus juba Pärnus, aga no see läks täiesti luhta. Tuba oli pisipiigal seni nägemata (katuususealune, kus talvel on kui hundilaudas; talvel tuba ei kasutata),  kõike tuli vahtida. Uni läks täiesti meelest ja tuju suundus hoopistükkis naljalainele. Neiu ei pahandanud, et ma kõhukotiga tema tuttukussutamisega tegelen, võimalik, et ta ei saanud üldse arugi, mis toimub, tal lihtsalt silm säras peas ja püüdis kotis veidi hüpelda, et sellele veidrale kaldus laele lähemale saada, seda oma sõrmega käppida või eriti hea õnne korral lausa hambad sisse lüüa.
Kui me Anniga õhtuune algusaja saabudes ülakorrusele hakkasime suunduma teatasin Jaanile, et pole sugugi võimatu kui ma ei saagi preilit enne sügavat ööd unne. Leppisime kokku, et kui protsess liiga pikaks läheb, tulen alla ja Jaan võtab tuttupaneku üle. Minu suurimaks hirmuks oli kuidas Anni voodissepanekule reageerib. Kui ta pistab kohe kisama st võõristab täielikult asenduspesa, siis võib juhtuda, et me ei saa keegi terve öö magada. Võõristuse vastu olin oma meelest kõik teinud. Võtsin tema voodist voodipesu kaasa. Ei mingit puhast ja uut voodipesu ikka kenasti juba nö nädalajagu sissemagatud komplekt, pluss olin terve päeva tema jänesepeaga tudulappi põues hoidnud, et see siis talle lohutuseks kätude vahele surada.
Esimene ja kõige olulisem etapp möödus kenasti. Sain neiu voodisse panna ilma protestikisata. Isegi kõhuli kohe ei keeratud ennast. Võeti kättesuratud tudulapp-jänku ja hakati seda selili lamades tuuseldama.
Teine etapp oli minu jaoks mitte enam hirmutav, vaid lihtsalt põnev. Mis saab siis kui neiu proovib ennast püsti ajada? Ta ju pulgavoodis teeb seda alati, seal on millest kinni haarata, aga reisivoodi on kilejas, libe. Mis saab reisivoodis püstiajamisest? Noh sai see, et püstiajamise katseid tuli ikka teha, need lihtsalt lõppesid mööda voodiseina allalibisemisega.

Kui magamapaneku algusest oli möödunud kolmkümmend minutit läksin tagasi elutuppa. Annike magas. Abiks olid lutt ja kussutamine, teisiti meil ei saa. Esimene seetõttu kuna ma ei jõua enam piigat magama kussutada, teine selle pärast, et esimene toimiks st aitaks neiul tuttu jääda, mitte ei hoiaks teda kui üks lisategevus lihtsalt üleval. Lutt on meil kui kahe teraga mõõk. Ühest küljest, kui õigel ajal kasutada väga hea rahustaja ja aitab tuduma jääda, kui mitte nii õigel ajal, siis hoopis uneröövel, sest lutitamine ning luti närimine nõuab tähelepanu ja on tegevus, mis kohe kindlasti piigat tuttu ei aita. Nii et mina armastan ja vihkan seda va lutti, aga ilma selleta ka hakkama ei saa. Üldiselt mulle tundub, et ma teen Anniga kõikmõeldavad kasvatus ja misiganes vead läbi, mida kunagi sai mõeldud, et ohhohooo! mina küll nii ei tee. Tutkit! Teen kõik ära! Endal on paha olla, aga teen! Sest teisiti ei tule välja ja ei oska.

One thought on “Esimene magamapanek

  1. Ära nende kasvatusvigade üle üldse põe. “Mina küll kunagi nii ei tee!” võivad mõelda ainult need inimesed, kellel endal pole olnud lapsi, kes keelduvad magamast. Kui Sul endal on laps, kes ei oska magama jääda, siis teed kõik selleks, et see tal õnnestuks.

Lisa kommentaar

