Kõiksugu sulelised ja karvased


Ennevanasti minuga täiesti suvalised keskealised kodanikud tänaval vestlema ei hakanud. Nüüd, kui mul on pisipreili kaasas, on juhtunud, et hakkavad. Enamasti on tegu meeldivate persoonidega, aga tuleb ette ka veidi vähemmeeldivaid.
Näiteks kord, kui tahtsin automaadist mõned rahatähed välja võtta, pöördus mu poole ilmselgelt ebakaines olekus vene keelt kõnelev meesterahvas. Olin tookord käruga, nii et ma otseselt automaadi sabas ei seisnud. Lihtsalt ei oleks käruga sappa ära mahtunud. Kõnetaja uuris, kas ma tahan raha välja võtta ja kui selgus, et tahaks nagu küll, siis ta pakkus ennast hopsti last valvama. Ei no tere-tore. Sättisin piiga kergkäruga nii, et preili nägi mind, kui automaadi juures asjatasin. Käru ei jäänud minust üldsegi mitte kaugele, nii et ma ei vajanud mingit hoidjat, aga noh, ei hakanud inimest ka kohe ära ajama. Nüüd oli mul lihtsalt kaks persooni, keda tuli jälgida – pisipreili ja härra Ebakaine Tundmatu.
Härra seisis käru juurde ja püüdis eesti keeles rääkida. “Kuidas läheb?” küsis ta. Anni vaatas mulle otsa, vaatas meest ja tegi huultega lühida järsu puristava heli. See kõlas üsna põlglikult. Tundsin ennast lõbustatult. See mõjus nagu oleks Anni olnud ühest küljest üllatunud ja teisest küljest väljendaks väga konkreetselt oma antipaatiat mehe suhtes. Ega no aurud olid üleval, täiesti mõistetav, miks selline persoon ei tekita sooje tundeid. Rohkem Anni mehe poole ei vaadanud.
Kui ma raha kätte sain ja minema tahtsin kärutada, siis ega härra mind kohe ära ei lasknud. Ta hakkas rääkima oma tütrest ning lapselapsest. No ma siis natuke kuulasin ja natuke vastasin ja natuke noogutasin, samas püüdsin vaikselt eemale liikuda. Tüüp liikus sama vaikselt minuga kaasa. Lõhnad olid küll märkimisväärsed, aga kodanik oli vinks-vonks korralikult riides, pealegi selline sõbralik ning viisakas, nii et ma kurja nägu tegema ei hakanud. Tahtsin vaikselt minema imbuda. Lõpuks see mul ka õnnestus.

Lisa kommentaar

