Miranda July “Esimene paha mees”


pahaLugesin lõpuni, sest … lugesin. Esimese hooga mõtlesin, et mis juhhaidaa SEE veel on?! Miks selline asi üldse olemas on ja miks see eesti keelde on pandud? Ilmselgelt ei olnud mina säherdusele ilmutusele vääriline lugeja. No lihtsalt ma ei otsi nii erilistest persoonidest kirjutatud lugusid. Ma olen üks keskmine igav lugeja, kes soovib mingil määral tajuda mõne tegelasega samastumist, aga no tolles loos, no jah, selles loos suutsin samastuda mingite emotsioonidega, mis tekkisid siis, kui titt koju toodi. Ja kõik. Esimese spurdiga tundus mulle kõik niivõrd ebarealistlikult ebanormaalne, et… Seejärel tekkis tunne, et kogu kompott võiks tegelikult vabalt olla mõne festivalifilmi süžee. No harjukeskmine kinokülastaja seda ju vaatama absoluutselt kindlasti ei läheks, aga mõnel festivalil korjaks säherdune šedööver  isegi mingi positiivse kommentaari kuskilt üles. Vabalt.
Pärast esimest mainitud hoogu, või õigemini kui raamat läbi sai, siis olin juba rahunenud või pigem teatud normist kõrvalekaldega kohanenud. Ning. Tekkis hoopis pähe mõte, et tegu on asjaga, mis võiks tekitada kahe selle raamatu läbilugenud persooni vahel arvatavasti põnevama arutelu kui persoonide vahel, kes on näiteks lugenud Harry Potterit.

Siit saab lugeda katkendit raamatust ja lühikest sisukokkuvõtet.

Lisa kommentaar

