Bell ehk millest me räägime?


Oleme jõudnud omaloominguliste sõnade ajastusse.
Mida võiks näiteks tähendada anni keeles sõna bell? Huvitav kas keegi oskab ära arvata. Vihjeks – tegemist on söödava kraamiga. Just, täpselt! Bell on leib. Kui natuke fantaasiat kasutada, siis on näha, et bell on justkui sõna leib tagurpidi :) Täht i on lihtsalt e-ga kohad vahetanud ja muutunud l-iks. Leib ehk siis bell on meil siin ülimalt popp. Mul on kohati tunne, et piiga ainult bellist toitukski :), kui rinnapiim kõrvale jätta. See on meil siiski number üks, mis siis et ilmselgelt kade ema võimaldab piimalürpimist vaid kahel korral päevas ja kord öösel. Minu meelest on seda niigi üle mõistuse palju, mis kehtib eriti öise söömise kohta. Anni on muidugi hoopistükkis veendunud, et tegu on raudpoltkindlalt diskrimineerimisega, AGA kuna ta on oma meelest väga järelandliku ja tasase loomuga, siis ta püüab olukorraga enam-vähem viisakalt leppida. Piimaaegadel katsetab neiu võimalikult efektseid akropaatikatrikke ja peputantsu, et noh, äkisti, kui esitada piimasöömise ajal võimalikult kaelamurdvaid ja humoorikaid tantsunumbreid, saab lunastada lisa piimaaegu. Kuna ma olen räigelt karm mutt siis – ei saa! Ei mingeid lisaaegu!
Lisaks bellile meil minu teada uudissõnu rohkem pole. Vist. Kuigi ega täpselt ei tea. Minu teadmatus võib olla lihtsalt puhas mõistmatus. Esinevad küll mõned korduvad häälitsused teatud tegevuste juures, aga ma ei nimetaks neid sõnadelaadseteks moodustisteks. Huvitav on see, et Annukas on võimeline täiesti uusi sõnu kohati nö järgi ütlema. Näiteks, kui ta toksib mu prilliklaasile, siis ma ütlen prillid, prillid, prillid. Anni ütleb järgi prill. Aga kohe kindlasti ei kuule tema suust prill-i järgmisel korral, kui ta taas mul prilliklaasile toksib. Ikka ainult siis, kui mina olen ees ära öelnud.
Pall on meil uus lemmiksõna. Ja ühtlasi ka uus lemmikmänguasi. Pall kõlab üldse kahtlaselt sageli, ka siis kui palli üldse läheduses pole ja tõenäoliselt ka palliga mängida ei taheta, aga noh, kui ikka eriti sõnu ei tea, aga juttu ajada tahaks, siis pole miskit parata, tuleb selle ühe sõnaga kõik jutud ära rääkida, eks ole.
Muide, mõned sõnad, mida ta enne kasutas, on ära kadunud. Näiteks mämm-mämm ei kõla enam ja iss on ka kuhugi kadunud. Mul on tunne, et need mõlemad on asendunud sõnaga emme :D Ta ütleb Jaanile aeg-ajalt emme ja kui ta midagi tahab, siis ta tuleb ja ripub mul riiete küljes ja lihtsalt ütleb äääärmiselt nõudlikult emme-emme-emmmmme! Ja palun väga, siis pean mina olema hiromant ning aru saama, mida seekordne emme tähendab :) Et kas on vaja sülle, süüa või midagi kolmandat. Muideks, sellest ma olen suutnud juba aru saada, et kui tahetakse sülle, siis see ei tähenda sugugi, et on äärmiselt suur lähedusevajadus. Ei. See tähendab hoopis, et neiu tahab näha kõrgematel pindadel olevaid asju ja siis kõige selle silmipimestavalt ahvatleva kraami suunas oma käsi sirutada ja anna-anna-anna või aitähaitäh-aitääääh! manguda. Pluss tore on, kui ei pea ise liikuma. Saad endale jalad, mis sinu eest tööd teevad. Anni istub mul puusal ja kujutate pilti, on hakanud jalgadega nö suruma nagu hobusele, et kuhu suunas on vaja liikuda. Kusjuures, praegu seda kirja pannes ja üle mõeldes tekib mul juba tunne, et Annukas polegi enam nii väga totu :D

Lõpetuseks minu lemmik. See on nagu nii armas…eriti kui pisike kuradike on mind veidi aega tagasi hammustanud või mul hunniku juukseid peast kiskunud…  See on kalli-kalli :) Ta ütleb seda kuidagi pehmelt ja natuke kuristavalt :) Piiga teeb heal meelel kalli-kalli oma kahele suurele pehmele mängukoerale. Kusjuures üks ainumas kord on ta oma söögitoolist ära tahtnud nii, et sirutas käed minu poole ja ütles kalli-kalli. See oli minu jaoks pehmelt öeldes äärmiselt suur üllatus. Kui sa ikka oled kuid ja kuid harjunud, et hoolitsed kodaniku eest, kes lihtsalt lõugab, sest ta tahab midagi, kuigi ega kodanik ise ka alati päris täpselt pruugi teada, mida ta just tahab, siis on sõna ja teo vahelisi seoseid nägema hakates kuidagi veider tunne :) Mis siis, et sa oled temaga kuid ja kuid iga jumala päev juttu rääkinud nagu ta saaks sinust aru. Ta ei ole ju sulle mitte kunagi mitte midagi väga mõistlikku vastanud. Lõpuks ometi hakkab põnevaks minema :)

img_1237

Anni-magnetid külmiku alumisel uksel st magnetid, mida neiu saab oma äranägemise kohaselt külmikule panna ja jälle ära võtta, või seal lihtsalt ringi nihutada.

 

One thought on “Bell ehk millest me räägime?

Lisa kommentaar

