silm silm nina suu


No täpselt nii ongi. Pole mõtet ise kurja kohale manada ja halbadest asjadest mõelda või miskit häälekalt välja öelda. Palun väga. Nohu nohuks, jummel tänatud et praegu veel mingit palavikku pole tekkinud, AGA tekkis uus probleem. Eriti lahe on, et ise just lugesin tibina osavate käte all  poollagunenuks kujundatud ma-ei-tea-mis-kuu Pere ja Kodu ajakirjast, et 1a ja 3k vanusel miskisugusel beepsul tekkisid ootamatult magamajäämisraskused. Ja mis meil siis täna on toimunud? Tibinal on midagi juhtunud või ma ei saa üldse miskit aru. Võibolla hambad? Meil ei ole kunagi hambad niimoodi tulnud… või on nohu kuidagi mõjunud? Igastahes – Anni EI JÄÄ magama. Täielik pollar-möllar kuubikus! Tahab ainult sülle.

Pärast üle võrevoodi ääre tehtud miljoneid kallistusi ja paisid võtsingi ta lõpuks sülle. Ma lihtsalt ei näinud enam mingit muud varianti. See oli päeval, lõunaunneminemise maratonil. Võib tunduda, et no mis see üks süllevõtmine ära ei ole, aga neiu tagasi voodisse saamine on seejärel peaaegu võimatu missioon, vähemalt meil, vähemalt mulle. Kardan uude kussutamistsüklisse langeda, nii ma püüan kuidas iganes Mummut rahustada, teda voodist välja võtmata.
Tagasipannes algas muidugi nutt. Mingi ime läbi sain paide ja lohutussõnadega piiga nii rahuliku hoitud, et ta jäi magama. Tudus 45 minutit (ainult!) ja siis kisaga üles. Enam ei aidanud miski. Rohkem ta mul magama ei jäänud ja nii oligi.

Ööunneminekul kordus kõik. Väljaarvatud see, et pärast süleshoidmist ta voodis silitamiste peale enam ei rahunenud. Vahepeal käisime vetsus, sest Anni ütles pidevalt läbi poolnutu kaka-kaka. Samas, see on nüüd tema lemmiksõna, nii et ta ütleb kaka iga asja peale, mis talle ei meeldi ja mitte ainult. Selle sõna kõige otsesem tähendus Annit väga ei huvita. Tema jaoks on alates puuksust absoluutselt kõik väljaheited kaka. Ka tatt, mis ninast tuleb. Katsu siis sellist tegelast potil käima õpetada :) Tagasi magamamineku juurde.
Kui ma olin teinud täielikke tühikäike vetsu, püüdnud teda silituste, süleshoidmistega rahustada, aga mitte miski ei aidanud, Anni ikka magama ei jäänud ja muudkui nõudis kurvalt sülle ning võttis nutugi lahti, siis ma ei osanud muud teha kui ise nutma hakata. Peaaegu 2h magamapanekut. Õudne. Vanasti oleks see olnud tavaline, aga mitte enam nüüd. Anni oli mul sellel hetkel süles. Jah, ta oli süles, aga ütles ikka kall-kall, nagu ta poleks sülle võetud ja nuttis. Olin nii väsinud, meenusid lõputud kuud kussutamisi, tekkis hirm, et nüüd langen sellesse kõigesse tagasi, järjekordselt kussutamislõksu… Kui ma nutma hakkasin jäi Anni kuss. Kohe. Tõstis oma pea mu õlalt ja vaatas mind. Kummaline hetk :) Panin ta voodisse. Hakkas jälle üks hale kall-kall peale. Tegin üle voodiääre kalli. Anni katsus mu niiskeid ripsmeid. Torkas näpuga vasakusse silma, siis paremasse, katsus korra mu nina, seejärel suud. Kõik üle kontrollitud, viskas ennast pikali ja jäi magama.

Hmmm… Kui homme magamapanek üle poole tunni kestab, hakkan kohe nutma.

img_1984

Roheline pliiats on näos, tean, juhtub, mõnikord

 

4 thoughts on “silm silm nina suu

  1. Kuu faas? Magnettormid? Minu nüüd-juba-9k kodanik ei tahtnud kah eile 1,5h jooksul õhtul magama jääda…lõpuks jäi ning magas umbes neljani hommikul. Neljast toimus arusaamatu ärkamine ja uinumine taas kell kuus. Välja arvatud minul muidugi….Põhjused? Hambad? Kõht? Päikesetuul? Oletusliku nimekirja võib jätkata….

    • :) See on ikka nii tüütu, kui öine olukord on säherdune, et võmaldatakse magada, aga sa miskipärast mitte kuidagi ei jää magama, kuigi väsimust on kapaga. Olen aru saanud, et kõige magusamad unetunnid, vähemalt minu jaoks, on öösel kella 3-st kuni hommikul kella 7-ni, kui selles vahemikus saan magada ei tunne end päeval väsinuna. Aga noh, pisikestel tegelastel on see 4-5 vaheline hommikune aeg nii kui neetult unetsükli vahetamise aeg ja olenevalt, kui edukas magaja oled, möödub see kas ludinal või “väheke” kehvemine.

Lisa kommentaar

