Päev kajab

Hoiame?


Kas hoida last kodus kolm aastat või vähem? Miks panna põnn lastehoidu? Miks mitte minna kohe sõime st lasteaeda?

Mul miskipärast üha süveneb tunne, et Preili peaks hakkama paar korda nädalas hoius käima, seda septembrist või sügisest. Ilmselt olen septembri-plaaniga lootusetult rongist maha jäänud, aga kes teab, võib-olla juhtub imede-ime ja ühes konkreetses hoius, mida esimesena kirjaga pommitasin, vabaneb koht. Vaatame.

Miks mul selline veider mõte tekkis? Sest. Annil on kodus igav. Talle on vaja omaealisi mängukaaslasi. Pluss igatmasti areng toimuks seltskonnas kiiremini. Võib ju siin filosofeerida, et kuidas nii pisikesel ikka igav saab olla ja ega ta muud ei vaja kui tähelepanu, armastust ning veidi kaasamist ja lihtsalt mängu. Olen üldjoontes nõus. Aga… me elame linnakorteris. Ma ei pea puid riita laduma, ahju kütma, muru niitma, lehti riisuma, peenraid rohime jne, pesu peseb masin, korter on üsna väike, suurem laga saab suhteliselt kiiresti koristatud. No ei ole kuhugi väga palju kaasata. Eks iga päev teeme tavalisi toimetusi koos – alates ostetud kraami poekotist kätteulatamisega, lõpetades prahi prügikasti viimisega. Kusjuures, just meenus, et leidsin Anni retuusid oma pesusahtlist, Preili oli viimati ilmselgelt väga usinasti ametis kuivanud pesu laialijagamisega. Aga ma ei pese reeglina iga päev pesu, pole kunagi pesnud, isegi siis mitte kui Anni päris pisi-pisi oli. Polnud vajadust.

Hiljuti kohati tundus, nagu ma oleks Preilile miskitmoodi meelelahutuskeskus. Praegu me veedame enamuse ärkveloleku ajast õues, vähemalt kindlasti siis kui ilm on nii ilus nagu täna. Ja on kordades lihtsam aega sisustada. Aga, jah siin on oma AGA, meil ei ole aiaga piiratud nö päris oma koduõue, kus neiu avastaks ning möllaks veidi omapäi. Ehk siis lisaks sellele, et mulle tundub – ma ei suuda talle pidevalt midagi uut ja huvitavat ette sööta, koorub siit välja tõdemus, et ma pean ennast halvaks mängukaaslaseks, kes kohati tunneb end kui tühjaks pigistatud sidrun. Ehk siis hoid annaks Preilile kordades rõõmsama ja entusiastlikuma emme. Seda muidugi juhul, kui hoiuga harjumine tohutut draamat endaga kaasa ei too :)

Vot seda viimast ma pelgan kõige enam. Preili pole just meeletu seltskonnalõvi, pluss ta on suur sülelemb. Oh, ma ei tea! Nii õudne on mõelda, et meie pisike Preilike on terve päeva kuskil võõrsil, sisuliselt üksinda. Oeh! Aga kuidagi neid sotsiaalseid oskusi tuleb ju harjutada. Pole sugugi kindel, et kolmeselt lasteaeda minnes läheks harjumine valutumalt. Pealegi SIIS peaks ta suhteliselt ruttu jääma kohe terveks nädalaks aeda käima. Praegu harjutaks hoiuga, kus reeglina on vähem lapsi kui aias ja seal saaks ta mängida-tuuseldada esialgu ju vaid kahel päeval. Vähem lapsi tooks ehk ka vähem haigestumisi, kuigi seda ma eriti ei looda. Samas, lasteaia-ajaks oleks siis ehk immuunsussüsteem veidi tugevamaks treenitud ja ma ei peaks esimest lasteaia-aastat suures osas kodus Preilit põetades veetma.

Vaatasin, et hoidudes on sarnased päevakavad lasteaedadega. Lisaks õueskäikudele on meisterdamised-muusikatunnid, mõnel pool ka võimlemine. Hind on küll soolasem kui lasteaial, aga omavalitsus tuleb siin appi ja kompenseerib osa kuludest.

Kui mõni sobilik hoiukoht peaks sügisel vabanema, siis ma igal juhul tahaks proovida. Selleks ajaks on Preili juba mõned kuud vanem ka st ühtlasi vapram ja osavam :)

 

2 thoughts on “Hoiame?

  1. Minu isiklik kogemus kinnitab seda, mida ka viimased uuringud näidanud – laps saab lasteaiaküpseks kolmandal eluaastal. Kahjuks pidin Kaisa kaheselt panema sest noh, tööle tuli minna. Aga paar päeva lastehoius mängimas käia on hoopis teine asi kui iga päev lasteaias.

    1. Ise käisin lasteaias mingid napid kaks aastat, vahetult enne kooli. Jälestasin lasteaeda. Õudne koht. Seal pidi magama… ja kõik ära sööma, ööök! Kodus magasin hea meelega, aga mitte lasteaias.
      Tänapäeval võibolla on lasteaiad veidi normaalsemad kohad, veidi, st kui õpetajad ongi toredamad, siis lapsed… Lapsed on julmad egoistid :) , nii nagu nad alati on olnud, lihtsalt paari kraadi võrra karmimas versioonis.

Lisa kommentaar

