Päev kajab

Kui juba käimiseks on läinud…


No nii. Jätkan eelmises postituses alustatud teemat. Tõmblev-pulseeriv silm.

Mis on silmarindel uudist? Võtsin tõmblused natuke tõsisemalt käsile. Kui nädalalajagu tõmblemist sai täis, otsustasin, et nüüd aitab, ma siin võin õlitada ja vannitada, aga kust mina tean, võibolla kogu see metsik magneesiumihulk lihtsalt ei imendu. Võtsin plaani üledoosi. Et varud saaks täiendatud või metsik puudujääk kinnitatud.

Kõige parem aeg üledoosiks on õhtune aeg, minu puhul pühapäeva õhtu, kui täitus nädal pulseerimist. Magneesiumi üledoosiga kaasneb peldikus istumine, selline põhjalik (või noh, põhjatu pigem ikka). Põhja lööb alt ära ja kuhugi mujale kui peldikusse sa ilmselt suunduda ei soovi. Kõige parem on asjaga ühelepoole saada järelikult õhtul, sest päeval võib tekkida peldikusistumisega probleeme, kui sul on muid suhteliselt pakilisi tegevusi veel, nagu näiteks põnniga möllamine, söögitegemine või midagi muud taolist nipet-näpet, või hoopis tõsisem asi – päris tööl käimine, eks ole.

Pühapäeval sai nädal täis ja Superstaari saate ajal võtsin tagasihoidlikud 4 pakikest Diasporali. Olgu öeldud, et tegelikult soovitatakse korraga võtta 1 pakike päevas. Minu eesmärgiks oli kohe ära näha, mis olukord magneesiumiga on. 4 pakikest pidid loodetavasti üledoosi tagama. Võtsin ära. Mitte midagi ei juhtunud. Pool tundi läks mööda. Täielik rahu ja vaikus.

Võtsin sujuvalt veel 3 pakikest sisse. Mitte midagi ei juhtunud. Olin natuke nõutu ja natuke õnnetu. Vaatasin Superstaari saadet edasi. Aeg möödus ja möödus ja… Mitte miskit! Tekkis hasart. Manustasin veel 3 pakikest. Keha reaktsioon paistis nullilähedane. Ka pool tundi hiljem oli seis sama.

Noooh, ei saa öelda, et ma just kõige geniaalsemale mõttele oleks tulnud, aga jah, segasin VEEL kolmest pakikesest lahuse kokku.

Selle võtmiseni enam ei jõudnud. Valasin hoopis kraanikausist alla, enne kui peldikusse suundusin. Kokku manustasin 10 pakikest Diasporali. Tagajärgedega tegelesin veel ka järgmise päeva hommikul peldikus istudes “aega parajaks” tehes. Ilmselgelt oli nii lühikeste vahedega Diasporaali võtmine “geniaalne” mõte.

Käisin perearsti juures ka ära. Arst tegi küsitlemisega kindlaks, et mul mingeid muid füüsilisi kaebusi peale tõmblemiste ei ole. A´la pea ei valuta ja silmad ka ei valuta, kui neid pigistada ja… Arst oli selline optimistlik, suisa energiast pakatav ütleks ma. Istus ja mõtles ja ütles viimaks, et ega ta ei oska tegelikult välja mõelda, mis põhjuseks võiks olla. Ise oli seejuures jube rõõmsa olemisega. Huvitaval kombel leidis, et ega ilmselt silmaarstile pole ka mõtet minna, et mis nemadki nii väga kõige selle pihta oskaksid kosta… Mõtles natuke ja arvas, et võibolla võiks teha kuuajase B-vitamiinide kuuri. Noh, selge siis, tore-tore.

Sain aru, et ega sealt teiselt poolt lauda suurt midagi rohkem väga asjalikku ei tule. Ilmselt suur hulk Interneti kasutajaid guugeldab oma sümptomeid. Nii ka mina. Ma siis mõtlesin väljaguugeldatu peale ja tegin ettepaneku, kui võtaks õige verd ja vaataks, mida mu D-vitamiini tase teeb ja no kui juba võtmiseks läheb, siis B12-le võiks ka pilgu peale visata.

Arst klõbistas arvutis ja ütles, et noh, võime ju verd võtta küll, aga ainult selle pärast, et ma olin siin vahepeal rase ja nad pole ammu mu verd uurinud. Et mingit muud põhjust ta asjal ei nägevat. Selge. Mulle sobis.

Sain täna tulemused teada. Kõik on normis. D-vitamiini 93,6 nmol/l :

Referentsväärtused: (võtsin synlab.ee lehelt)

≤ 30 nmol/L            puudulik tase
≤ 50 nmol/L            ebapiisav tase
50 – 75 nmol/L      madal ehk alanenud tase
≥ 75 nmol/L     tervislik tase
≥ 250 nmol/L     toksiline tase

Järelikult mul on D-vitamiiniga kõik väga hästi. Rasedus ja rinnaga toitmine on näiteks D-vitamiini taseme languse üks põhjustest. Raseduse ajal oligi mul näitaja madalam. Imetamise ajal krõbistasin rõõmsalt D-vitamiini. Praeguse tulemusega olen väga rahul. Võtan muidugi jätkuvalt D-vitamiini lisaks. Tegu lihtsalt niivõrd üliolulise vitamiiniga ja seda on reeglina kõigil eestlastel vähem, kui norm ette näeb. Suvel ei võta (päikselisel! suvel), siis väga sageli “unustan” D-vitamiini lihtsalt purki.

B-12 näitaja oli 361, vahemik kuhu tulemus peaks jääma on 156 – 672 pmol/l. Jällegi ei saa kurta.

Ja kogu muu kraam, mida kliiniline veri näitas oli ka kaunis. Tulemus: Arst soovitab ikka, et võiks teha kuuajalise B-vitamiinide kompleksi kuuri ja lisaks võtta magneesiumi ja kui vaja, siis panna kunstpisaraid silma st ka kuiv silm võib tekitada tõmblusi. Lisaks võiks vähendada ekraaniaega.

Ehk siis perekas ladus ette kõik, mida tema silmatõmblusega seoses teab ja oskab soovitada. Kõige parem soovitus oli vähendada ekraaniaega. Eee…. Seda ekraaniaega ei ole väga palju. Ma päriselt ka ei ole päevasel ajal üldse arvutis. See pole lihtsalt preili kõrvalt võimalik. Telefonis saan vajadusel toksida vastuseks mõned read või vaatan, mis kell on, rohkem mitte midagi. Õhtul võib juhtuda, et vaatan natuke telekat ja olen arvutis. Pausidega tuleb ehk maksimaalselt 3h ekraaniaega välja. Kui see põhjustab mul silmatõmblusi, siis vabandage, aga ma lähen augusti lõpust tööle. Töö tähendab arvutis olemist terve tööpäeva, et kui 3h põhjustab tõmblusi, siis ilmselt septembris mul silm plahvatab.

Valgusetundlikkus võib ka põhjustada tõmblusi. Me vahepeal käisime taas linnaorienteerumisel. Oli päikesepaisteline ilm, aga päikseprillid jätsin koju. Kas oli juhus või mitte, aga pärast orienteerumist restos istudes tõmbles mul silm nii metsikult, et midagi koledat kohe. Seda koledust pidid meie restokaaslased taluma. Õudne-õudne. Viisakusest ei öelnud nad muidugi midagi.

Kõige parem mõju silmale oli ilmselt ühel sünnipäeval. Enamus ajast möödus mullivannis. Kogu keha töötlev massaaž suutis mingi ime läbi vähendada silma pulseerimisintensiivsust. Vaimustav! Tervitused siinkohal M-le :)

Järgmisena on plaan silmaarsti külastada, sest ma ei ole seda umbes väga mitumitumitumitu aastat teinud. Võiks ju ikkagi kontrollida nägemist, mis siis et perekas otseselt põhjust ei näinud.

Ja lisaks mõtlesin, et ühe soojaga võiks nahaarstil ka ära käia :D, kui juba käimiseks on läinud.

 

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s